Geslaagde eerste digitale ontmoeting

21 december 2020

De VBG werd vanwege de coronapandemie gedwongen om de jaarlijkse ontmoetingsdag online te organiseren. Ondanks de preferente keuze voor een fysieke ontmoeting mogen we mede door vele aanmeldingen en positieve reacties spreken van een geslaagde eerste editie van de digitale ontmoeting. Live vanuit de Statenzaal in ‘s-Hertogenbosch werd onder leiding van dagvoorzitter Tom Vaessen het gesprek gevoerd over actuele thema’s. Bekijk hieronder de beelden van de digitale ontmoeting.

Deel 1 (plenair)
Het eerste deel van de digitale ontmoeting betreft een gesprek tussen Tom Vaessen en onze voorzitter en burgemeester Marieke Moorman, de Algemene Ledenvergadering en een kennismaking met gedeputeerde van Pinxteren.

Subsessies
De digitale ontmoeting werd vervolgd in kleinere sessies waarin deelnemers geïnformeerd werden over actuele thema’s en daarover het gesprek met elkaar voerden.

Klik hier voor het verslag en hier voor de presentatie van de subsessie over gemeentefinanciën met wethouder Jan Gooijaarts. Klik hier voor de brief die de tweede kamer onlangs heeft verzonden aan alle gemeenten over de herijking van het gemeentefonds.

Klik hier voor het verslag van de subsessie over bestuurlijke dilemma’s en de Covid-wet met Marco Zannoni.

Klik hier voor het verslag en hier voor de presentatie van de subsessie over Sociale Tweedeling met gedeputeerde van Pinxteren.

Deel 2 (plenair)
Na de subsessies werd het tweede deel van de digitale ontmoeting plenair hervat. De gespreksleider van iedere subsessie gaf een pitch over de belangrijkste gespreksonderwerpen. Op gepaste wijze sloten Tom Vaessen en burgemeester Marieke Moorman af met de deelnemers onder het genot van een borrelplank.

Dank aan alle deelnemers, gasten en de provincie Noord-Brabant. Tot ziens bij de volgende digitale ontmoeting.

Bestuur VBG